3 Nisan 2012 Salı

Saç deneyleri: Köpük Boya ve Normal Boya

       Sınavlarım sebebiyle bir süredir blogla pek ilgilenemiyorum, hatta kendimle bile ilgilenemiyorum denebilir =). Ve artık yeter deyip kendimi gratis attıp saç rengimi değiştirmeye karar verdim... Normalde saçlarım kızıl kahve + yoğun kırmızı Syoss saç boyası ile boyuyorum, aslında memnunum çok kırmızı yapmıyor. Saçlarım uzun olduğu için bir kutu yetmediğinden ve kızıllığının çok olmaması içinde ikinci kutu olan koyu kırmızı rengini ekliyorum.. 



           Sınavların verdiği bunalımla beraber saçlarımı kahve tonu karıştırmadan tam kırmızı yapmaya karar verdim ve en alttaki tutamlarımın bir açık tonda olması için iki farklı renk seçmeyi tercih ettim.. Bunun içinde Palette 3-88 Büyülü Kızıl ve Köpük Boya Koleston 77/44 Kor Ateşi Kızılını seçtim.. 


    Daha önce köpük boya kullanmıştım ve gösterilen fotoğraftan daya koyu bir ton çıktığını biliyordum bu sebeple iki ton arasında hafif bir ton farkı olacağını umut ettim.. Saçlarımını alt ve üst olarak ikiye ayırdım alt tarafı köpük boyayla boyadıktan 10 dk sonra üst tarafı normal boyayla boyadım.. Banyodan sonra, saçımı hemen kurutup sonucu görmeye can atarken farkettim ki kazara köpük boyayla normal boyanın temas ettiği yerler simsiyah olmuş. Evet bildiğiniz şuan saçlarımın bazı kısımlar siyah.. Bu yazıyı yazdım çünkü benim gibi iki farklı boya türü kullanan varsa kesinlikle ve kesinlikle birbirine tutamları değdirmemesi lazım.. Bir kaç gün geçtikten sonra siyah kısımları boyamamak için kendimi zor tutucağımı biliyorum ama saçlarım ölür diye de korktuğum için bir süre böyle kalacak..

Not ::Evet boyayla ilgili deneyimlerimi aktarmam gerekirse şu köpük boyaları her ne kadar merakla denesem de sonuç hep hüsran saçı gerçekten daha az yıprattığı doğru ama her denediğimde istediğimden çok koyu bir ton elde ettiğim için memnun kalamıyorum.. İlk zamanlar Kolestonun çikolata kahve tonlarına boyuyordum aslında memnundum hem kalıcılığı hem de tutması bakımından fakat syoss'un boyaları çıktığında denediğim an  favorim de değişti.. O yüzden tekrardan favori ikilim syoss boyalarıma geri döneceğim sanırım.

1 yorum:

Ebru dedi ki...

Merhabalar,

Söz konusu kızıl renk olunca en canlı en güzel renk veren boyayı bulmak için sıkı araştırma yapmak gerekiyor. Kullandığım boyalar ve kızıl saç deneyimimle ilgili izniniz olursa ben de sizinle yorumlarımı paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/disi-sizi-ici-beni-yakar-acisiyla-tatlisiyla-kizil-sac-yolculugum/

Çok sevgiler ve selamlar 💜